när man är glad, rasar det.


Vår skola vill inte att vi ska må bra, eller det är väl fel och säga att de är skolan. . men dessa pedagoger.

Jag förstår att lärarna ska vara där, lära oss och finnas till hands, men om man inte förstår, utan man har trott man har förstått, & gör så igenom en hel kurs, & nu i kursen ska man använda sig av det som man skulle ha lärt sig i förra kursen (vilket då visade sig att man inte förstod men som man trodde) så blir det bara pannkaka. & när man begär hjälp så får man INTE! för det är vår uppgift som student att lära oss det, MEN HALLÅ?? Ska jag säga så till mina elever också, "ledsen mina vänner, de ni lärde er igår lär vi oss bara då, förstod ni inte är de synd om er". Är det ens rimligt att säga så som en utbildad pedagog ? på riktigt. . för i så fall fattar jag inte.


Vill man inte på Malmö högskola skapa ett bra rykte för skolan ? vill man inte hjälpa sina studenter så de blir bra lärare ? VA FAN ÄR FEL MED DEN SKOLAN? Jag börjar tvivla på om det verkligen är värt detta. . Just nu känner jag att jag hade kunnat ta sommarlov, & skita i allt som har med skolan att göra !

Grejen varför jag är så upprörd är.. vi har lämnat in ett arbete. Fine, jag kan ta att han vill att jag ska ändra saker, inget med det! Men att han ändrar om min text så jag inte förstår, & vill att jag ska ändra ännu mer, JAG FATTAR JU INTE!
Jag är så trött på denna skola, & hela deras så kallade system. . vi tjatar om att vi ska kolla efter alla barns erfarenheter, om vad de har med sig i sina erfarenhetsryggsäckar. . JAA, men vi då som söker in? Ska man inte följa samma.. eller har jag missat det också, man lär ut en sak men undervisar en annan? Trötta mig. Just nu är jag så trött, kommer inte ens öppna mitt arbete. För NEJ jag pallar inte!


ÖRK säger jag just nu, & en sak till. . VART FAN ÄR VÅREN ??? det är kallt ute, det ska vara varmt! NU!

Nu ska jag sluta vara så förbannat gnällig och göra något vettigt. vad vet jag inte ÄN!


Sorry för ett jävligt rörigt inlägg!

Puss.

-/ Ð i v a ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

det finns en anledning till att lärarutbildningen kallas för malmö lekskola. så många som hoppat av genom åren. skitutbildningen rent ut sagt!

2010-05-12 @ 14:47:37
Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

Gud vilken fin bild som header! Otroligt fina!

2010-05-17 @ 21:53:14
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0