är du där för mig.



när allt åker i backen. .


jag är ledig idag, jag är trött på de mesta- jag vill inte gå i skolan. . jag vill inte jobba, jag vill bara vara hemma & skita i allt. jag fattar nada i skolan med deras akademiska tänkande. . varför ska de vara så invecklat ? det är väl inte de som gör mig till en bra lärare ? eller. . ?
& ibland funderar jag på om jag verkligen gör rätt, är de detta jag vill i ytterliggare 35 år ?
visst jag vet att jag kan utbilda mig till något annat senare, men ändå.
idag är sån dag då jag funderar. . undrar & tänker. blir de rätt. . ?

jag vet ju innerst inne att de blir rätt, jag vill detta. men de är så mycket annat som ska hinnas med i livet- jag kommer att spendera mina 3 år i malmö, på högskolan. väldigt fattig. & jag vill ut & resa se världen. . få barn GÄRNA innan 30 . . hur kommer allt detta gå ihop, jag kan inte ut & resa när jag är en fattigstudent. det är så mycket som snurrar, för mycket.
hur gör ni andra som pluggar, skulle man kanske skaffat barn innan man satte sig & pluggade. skulle man ut & resa & ha sig innan man plugga. . kanske skulle jag väntat några år innan jag satte mig ?
jag vill hinna med så mycket. men där är så lite tid till att hinna med. . varför ?? ;/

jag är bara 22 år, jag vet. jag fyller 23 i april. men jag börjar känna nu att åren springer verkligen springer fort fram, därav får jag denna stress som gör att jag måste hinna med saker. kanske är det någon ålders noja som ligger bakom, jag vet inte. men stressad blir jag.

idag borde jag läsa min bok till imorgon. . jag är nervös inför imorgon, tenta. muntlig redovisning, forumspel. folk ska berätta för oss sedan vad vi gjorde för "fel" & grilla oss med frågor. tänk om jag inte kan svara på dom, kanske står som ett jävla frågetecken ? vad gör man då, läraren kommer ju tro att jag inte kan något. & sedan ska vår grupp grilla den andra gruppen, tänk om jag inte kommer på någon fråga där då. . jäva mög skola.

men det ska gå bra, jag ger inte upp. klarar jag de inte får jag bara kämpa på. eller ? för de är väl så man gör ?

idag borde jag som sagt läsa min bok, måste även ut på jobb för att lämna papper som inte visst hade blivit lämnade, konstigt dock. men iaf. & sedan en välförtjänt kaffe med Fi ! sedan hem & läsa läsa, & sticka ner & träna med helena. & sedan hem, sova för att vara utvilad för tentan imorgon !! :/

& bara så alla vet så har jag 9 kr på mitt konot. sen när fan hände de? & hur ? är man verkligen så jävla fattig, jag pallar inte !



-/ Ð i v a ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Hilajna.

Jag älskar dig lego, och jag finns här. Alltid alltid alltid. True friendship. <3

2009-10-22 @ 10:45:03
URL: http://helenaskog.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag går samma utbildning och vi är lika gamla nu såg jag:) Jag tar examen till nästa jul och tro mig när jag säger att den här utbildningen är skitlätt! Jag vet inte vad du gick i gymnasiet men jag gick samhälle och jag tycker gymnasiet var mycket tuffare än detta. Det är tufft ibörjan tills du vänjer dig..men sen när du väl vänjer dig vid det akademiska språket så ska du få se att det är buslätt utbildning:)

2009-10-22 @ 20:20:34
Postat av: Isabelle

Alla har såna perioder ibland..alla blir deppiga tyvärr..jag är i samma sits nu, det är jätte jobbigt! Nu känner inte jag dig men ville ändå skriva till dig :) jag brukar försöka tänka på allt positivt i mitt liv..allting kommer lösa sig Madde! Promise :) KRAM

2009-10-22 @ 21:27:33
URL: http://fotoisabelle.blogg.se/
Postat av: Veronica

U can do IT siss.. Jag tror på dej :)

efter dessa åren ska du se att det stärker dej och du kan ge mej en knäpp på näsan som INTE pallat läsa vidare och kanske får mej att inse att jag MÅSTE för framtiden ...



Kramar i massor.

GE ALDRIG UPP!!!Det är du för BRA för

2009-10-22 @ 22:03:34
URL: http://veronicabjorkell.blogg.se/
Postat av: mor

du klarar de .hoppet är de sista man ska ge upp .kämpa på.

2009-10-25 @ 09:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0