Körkort.


när jag stod & avnjöt duschen (tog inget bad, orkade inte) så drömde jag mig bort igen, härligt. dock slog det mig att jag inte har körkort ju ( som om alla inte vet det lixom )- men de slog mig även att alla påpekar de -"när ska du ta körkort, oh vad de hade underlättat för dig, tänk du hade sluppit åka buss, bla bla bla". Visst jag jobbar i B-holm, men jag har valt de själv, jag valde det innan jag skaffa körkort, jag valde att sätta mig på bussen, Jag är där framför allt i TID! Även när jag öppnar, för jag har en morfar som ställer upp för mig & kör, för han själv vill de. dom flesta runtomkring mig har körkort, jag bor i stan. vad ska jag med bil till ? & inte nog med de, jag hade kört ihjäl mig, men de tror bara folk jag säger, nääh, det är sant, jag kan förbövelen inte ens köra moppe.Ursäkta mitt utbrott om detta nu, men de slog mig bara att alla folk jag träffat & frågat om jag har körkort kommer hysteriken, -" VAAAAA, har du inget körkort, hur klarar du dig?" & så kommer nästa -" VAAA, jobbar du i b-holm utan körkort, oh herregud, du måste skaffa dig ett"
Ge er, mitt liv, mina beslut!

men jag ska aldrig säga att jag inte kommer ta körkort, för en dag så kanske de känns behövligt, som när man skaffar barn. men förtillfället så vill jag inte ha den extra utgiften.



-/ Ð i v a ♥

Kommentarer
Postat av: ems

bra sagt gum! du bor ju faktiskt på ett bra ställe med bra bussar. jag känner inte nån stress för här går det buss och tåg. dock vill jag ta körkortet för att göra det lättare för mig själv om det skulel hända något med mina djur eller när jag vill ta mig till falkenberg eller för att hälsa på dig ;)



det är bara att stå på dig gum!



hah kom och tänka på när cattis hade fått körkort och ni hämtade mig och du skrek att en bil kom och cattis höll på att köra av vägen :D hahaha :D saknar ! PUSS

2008-11-15 @ 19:04:14
URL: http://foreverwithin.blogg.se/
Postat av: M&M`s mamma

De e rätt de eväl ingen brådska. Är du nöjd så bry dig inte om vad andra tycker. Jag hetsar dig lite men de e mest för att jag vill åka i din rosa bil ;)

Buss o tåg MUCHO billigare ändå. Ha de gott

2008-11-15 @ 20:24:51
Postat av: Veronica

jag har precis samma dilemma.. visst jag erkänner nu att det vore skönt med körkort i vissa lägen, men som du säger så har jag suttit i samma sits som du..vad ska man med en bil mitt i stan?????

2008-11-15 @ 21:21:00
Postat av: Thell

Jag har inte heller körkort ;) Enda anledningen till att jag förmodligen kommer skaffa är nog jobb. Privat lider jag inte speciellt. Vi klarar oss bra utan det :)

2008-11-15 @ 23:56:03
Postat av: mor

nej ta inte körkort för då kör du ihjäl dej .du har inte de tåöamodet i trafiken .

2008-11-16 @ 06:35:04
Postat av: Cornelia

Jag håller med dig fullständigt! Får höra samma sak ofta, nästan dagligen (har heller inget körkort). "Men du kan ju inte bo i Påarp utan körkort, det är på tiden att du sätter igång och tar ditt körkort nu!". Låt mig bestämma det själv lixom..

2008-11-17 @ 23:14:11
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Postat av: ems

svar: hahaa. min lilla rosa? hahaha nejdu. den är slutkörd för länge sen gumman! =P

2008-11-18 @ 01:12:44
URL: http://foreverwithin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår inte att folk pallar bry sig ALLTID.. körkort skaffar den som vill & känner att den måste ha ett! De är inget man måste bli chockad över!!! Jag har inte heller körkort & kommer aldrig skaffa heller!



;)

2008-11-19 @ 03:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0