jag ska berätta. .



har en flicka på jobb som mist sin morfar. . & då vi var ute kom hon fram till mig & pratade.

- min mamma är hos mormor, för hon är ledsen över att morfar har dött.
-okey, är mamma också ledsen?
- ja hon är också ledsen. .
- hur känns de för dig då, är du ledsen för att morfar inte finns mer ?
- nä, för jag ska berätta för dig vad jag berättade för mamma. 
 gräset är grönt & himlen är blå, & när himlen är blå kan jag & mamma vinka till morfar, så jag är inte ledsen - han finns ju i himlen.

jag blev helt rörd va hennes ord, så jag & flickan satte oss på bänken & vinkade. Hon till sin morfar & jag till min mormor. jag beundrar barnen att dom förstår men tar de så lätt.


image359

Puss!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad gulligt. :)

2008-02-28 @ 18:37:38
URL: http://lisakrause.blogg.se
Postat av: catrine

Helt sjukt att barn har såna tankar när vi som vuxna inte ens kan tänka så !! Fick en tår i ögat !

2008-02-28 @ 18:45:38
Postat av: Hilajna

Kunde du hålla tårarna borta? Detta var rörande. =/

2008-02-28 @ 19:14:48
URL: http://helenaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0